Thursday, June 3, 2010

Pak Su...Dalam Kenangan........


Al Fatihah.... Allayarham Abdul Rani bin Mat Kassim telah dilahirkan pada 19 Jun 1964 di Taiping, Perak. Beliau merupakan anak keenam @ bongsu dari 6 adik beradik. Dilahirkan dan dibesarkan di Taiping dan mendapat pendidikan di SMK Simpang, Taiping, Perak. Beliau telah berkahwin dan dikurniakan 2 orang anak lelaki dan seorang perempuan. Anaknya yang pertama kini berusia 19 tahun, anak keduanya berusia 14 tahun manakala yang bongsu berusia 6 tahun..Allahyarham membesarkan anak2nya hasil titik peluh membanting keringat dalam sektor pembinaan. Beliau telah berkecimpung dalam industri ini semenjak tamat persekolahan.

Sepanjang mengenalinya, Allahyarham adalah seorang yang sangat baik, suka mengusik anak2 buahnya dan merupakan tempat mengadu tidak kira oleh keluarga mahupun kawan2nya. Berkecimpung di dalam arena politik, Allahyarham memegang jawatan Ketua Pemuda PKR Bahagian Bukit Gantang.

Walau bagaimanapun, setelah tiga tahun menahan kesakitan, gastrik ulser yang dihidapnya telah pecah dan pada tanggal 3 Jun 2010, jam 0040, Allahyarham telah kembali ke Rahmatullah
..Allahyarham telah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Simpang, Taiping.

Semoga Allahyarham PakSu ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh....Al-Fatihah.....

No comments:

Post a Comment